onsdag 28. mai 2014

Jeg vil bli















Det er mange valg å ta når man er ungdom.
f.eks:

- hva skal man bli?
- hvordan skal man ha det med familien sin?
- hvilken kjæreste skal man ha?
- skal man alltid følge følelsene sine?
- hvilke følelser skal vi følge?
- og hvilke følelser skal vi ikke følge?
- hva slags menneske ønsker vi å være?
- kan drømmene våre gå i oppfyllelse? - hvordan?
- hva tenker andre om oss?
- hvordan reagerer foreldrene mine hvis jeg er annerledes?
- hva sier religionen min om dette?
- hva er lovlig, hvilke rettigheter og plikter har jeg?
- hvordan skal jeg klare å VÆRE MEG SELV, oppi alle disse meningene, forventningene og begrensningene?
- hvordan behandler jeg de som er annerledes enn meg, og tar andre valg?


Oppgaver til filmen  om Gunnhild er her (Jeg vil bli).
Oppgaver til filmen "Kari og Ola velger yrker" er her.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar